جاری شو سپردمت به جاده های رها...

تالار شهید آوینی بندرعباس در طول عمر شش, هفت ساله ی خود تاکنون میزبان تعداد زیادی از گروه های موسیقی و مجموعه موسیقی دانان و خوانندگان ایرانی جهت برگزاری زنده کنسرت و جشنواره های ساز و آواز و هنر بوده است که جا دارد از مسوولین هرمزگانی برای این امر تشکر کرد, منتها ابعاد هنر با طرفداری و حمایتهای مردم وسعت بیشتری پیدا میکند. هنرمندی که مخاطب نداشته باشد, بازخور احساسش را دریافت نکند و همینطور اگر انرژی هزاران طرفدارش نباشد نمیتواند خود را بسط دهد و متوقع باشد از خود آثار خلاقانه تر و پخته تری خلق کند. خود من یه آرشیو بیست کنسرتی تو دو سال گذشته از خاطرات اجرای زنده دارم که رفتم روی همین صندلی ها نشستم, لذت بردم خندیدم و شاد شدم ولی گاها هم ناراحت شدم.  نمیدانم چرا هرچه این حمایت مردمی بیشتر میشود, مسوولین نسبت به ما کم لطف تر و دندان گرد تر میشوند. شاید نتوان ارزش کارهای هنری را قیمت گذاری کرد ولی صرفا تجاری شدن این قضیه کمی غیرمنصفانه است. شیب نرخ بلیطها با افزایش زیادی مواجه است در صورتی که خدماتی که ارائه میکنند بی تغییر و نامحسوس مانده است.حداقل اگر افزایش قیمت وجود دارد قدمهای مهمتری در جهت استاندارد سازی و استفاده هرچه بیشتر از تکنولوژی های جدید در تالار برداشته شود یا اصلا در سطح موسیقی بومی و هرچه بیشتر شدن فرهنگ هنر دوستی مردم هرمزگانی تفاوتی بوجود می آمد. آموزشگاه و کلاس های ساز و آواز بیشتری دایر میشد, در اختیار جوانان مستعد ولی مستمند, فضا, مدرس و ابزار آلات موسیقی قرار میگرفت و در جهت شناخته شدن هرچه بیشتر حمایت میشدند.

با همه‌ی این تفاسیر وقتی شنیدم چارتار عازم بندرعباس است تصمیم گرفتم هرطوری شده حتی بدون همراهی دوستانم این اجرا رو از دست ندهم. آلبوم باران تویی از آندسته مجموعه هاست که همه‌ی اجزاء ش خوب است. از تنظیم تلفیقی سبک کلاسیک ایرانی و مدرن الکترونیک در آن گرفته تا کلام منطبق بر ادبیات اصیل فارسی اش که داستانهای عارفانه خود و مخاطبانش را روایت میکند, و همچنین صدای پخته و گیرای آوازه خوان آن یک ترکیب خوب و دلنشینی را ساخته است.

برای من چارتار با آلبوم باران تویی زمانی آمد که بسیار نیاز داشتم با راوی واژه هایش "احسان حایری" بهمراه "آرمان گرشاسبی" خواننده قوی آن فریاد بزنم و بخوانم و عارفانه ها را جستجو کنم... بسیار متعجب گشتم وقتی دیشب بلندتر از صدای زنده ی آرمان, صدای هوادارانی شنیده میشد که آنها هم فریادی در دل داشتند. چارتار این را خوب فهمید که در صحنه ای و در شهری حضور دارد که مردمش سلیقه موسیقیایی متفاوتی دارند و فرق بین کار خوب و بد را میدانند...

با آرزوی موفقیت‌ برای چارتار جوان, امیدوارم اوج این افتخار به فقط آلبوم باران تویی منتهی نگردد.